Kapat

Koronavirüs Tedavisi Gören Çinli Doktorların Ten Rengi Koyulaştı

Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan corona virüsü salgını kısa bir sürede dünyaya yayıldı. Salgından etkilenen insan sayısı dünyada 2.5 milyonu aştı ve bu sayı artmaya devam ediyor. Yüzbinlerce insan ise corona virüsü nedeniyle yaşamını yitirdi. Ancak virüse yakalanıp iyileşen kişiler de bulunuyor. Bu konuda ise zaman zaman basında haberler çıkıyor. Virüsün beyinde ve akciğerlerde kalıcı hasara neden olabildiği bilim insanları tarafından açıklanmıştı. Öte yandan virüsü atlatan kişilerin bazılarının koku ve tat kaybı yaşadığı da gündeme gelmişti. Bugün ise dünya basınında yeni bir haber yer aldı ve corona virüsü tedavisi gören Çinli doktorlarının ten renginin koyulaştığı iddia edildi. Detaylara birlikte bakalım.

Corona virüsü ilk olarak Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkmıştı. Çin ağır kayıplar vermesine rağmen salgını kontrol altına almayı başardı.
Ancak bu süreçte, pek çok sağlık çalışanı da virüse yakalandı. Bazıları tedavi oldu, bazılarının ise tedavisi devam ediyor.
Bugün ise dünya basınında bir haber yer aldı. Çin’de salgının ilk ortaya çıktığı kent olan Wuhan’da iki doktorun ten renginin koyulaştığı yazıldı.
Bunun nedeninin ise corona virüsünün karaciğerde bıraktığı hasar olduğu belirtildi. Salgının başından bu yana Wuhan kentinde mücadele veren 42 yaşındaki iki doktor Yi Fan ve Hu Weifeng, 18 Ocak’ta corona virüsüne yakalandı.
İki doktor öncelikle Wuhan’da tedavi altına alındı, ardından Tongji’ye transfer edildi. Bir kardiyolog olan Doktor Yi, 39 gün kana oksijen pompalayan bir yaşam destek makinesine bağlı kaldıktan sonra hastalığı yendi.
Ürolog olan Hu Weifeng ise 45 gün aynı tedaviyi aldı ve virüsü atlattı ancak sağlık durumu Yi’ye nazaran biraz daha zayıf kaldı.
Ancak tedavilerin ardından doktorların beyaz olan ten rengi, kahverengine döndü. Virüsün karaciğerlerinde yol açtığı hasar sebebiyle hormonal bir dengesizlik yüzünden doktorların ten renginin değiştiği belirtildi.
Doktorlar hala yoğun bakımda tutuluyor. Hu Weifeng’i tedavi eden Doktor, tedavinin başında kullanılan ilaçların bu duruma yol açmış olabileceğini söyledi. Adı verilmeyen ilacın yan etkisinin cilt koyulaşması olabileceği belirtiliyor. Karaciğer fonksiyonlarının normale dönmesinin ardından doktorların ten renginin de eskisi gibi olması umuluyor.

Kaynak